Тя е примабалерина. Родена е в София, където израства и завършва Балетното училище. Тайно обаче винаги си е мечтала да живее в морски град. Грабва първата възможност и се премества в Бургас. Тя е Даниела Туртуманова.

„Не мога да си представя живот, в който не танцувам. Не би бил пълноценен. Не бих го нарекла живот“, споделя тя за The Unwritten World. От ученичка мечтае да играе главната роля в балетите “Лешникотрошачката “ , „Спящата красавица “ и „Лебедово езеро” . Първата главна роля, която изиграва, е в “Лешникотрошачката” през 2014 година. През 2019 година има щастието да играе главната роля в “Спящата красавица”. Надява се следващата да бъде в “ Лебедово езеро”.

Липса на средства е причината тазгодишното издание на най-стария балетен конкурс в света “Международен балетен конкурс – Варна” да не се състои. В официална позиция организаторите посочват, че планираното събитие за 15 -30 юли 2020 година се отлага поради технически причини. „Това много ме натъжава. Жалко е, че няма средства за изкуството в България. Аз не го вярвам, признава Даниела Туртуманова.

Замисляла се е, но решава, че иска да се развива в България. „Обичам родината, тя е пълна с талантливи хора и тая надежда, че изкуството и културата в България ще бъдат по-силно подкрепени, за да се запазят и развиват, силно вярва примабалерината.

Страстта ѝ към балета се е зародила, когато е била много малка. „Моята майка ми е разказвала как съм танцувала пред телевизора, когато са излъчвали балетни спектакли. Била съм на 3-4 годинки.“ В нейното семейство няма други балерини. Майка ѝ е танцувала народни танци, а леля ѝ е певица и музикант.

Най-важните качества, които трябва да притежава всяка балерина, според нея са личностни, не физически. Това са най-вече отдаденост, упоритост и чувство за самосъхранение.

Даниела Туртуманова: „Посещаемостта на балетните спектакли е голяма. Хората са жадни за изкуство, дори тези, които не го осъзнават. Просто масата бива заливана с други неща, не с изкуство. Затова има много хора, които са скиптични към театъра, но тези, които се престрашат да опитат, не остават разочаровани.“

Формата на балетния артист се поддържа всекидневно. Освен тренировъчния екзерсис и ежедневните репетиции, Даниела Туртуманова прави и упражнения вкъщи. „От време на време ходя и на фитнес, но така по-скоро разпускам. Знам, че звучи странно, но балетът всъщност освен физически те изпива и емоционално. В нашия работен процес има много голямо психическо натоварване. Понякога е доста освобождаващо просто да потичам на пътеката без да мисля за нищо“, разказва още тя.

Тъй като физическото натоварване е огромно, е получавала и травми, но това не я спира отново да излезе на сцената. По думите ѝ не съществува балетен артист без травми. Изпитва притеснение дали ще се представи достатъчно добре, но никога не е имала сценична треска. Примабалерината не спазва хранителен режим. „Не ми се е налагало, но от време на време се сещам да се ограничавам от тесто и захар.“ Според нея човек трябва да хапва, каквото му се яде, но да не прекалява.

Все пак е имало и моменти, в които е искала да се откаже. „Не защото не ми се е танцувало, а защото борбата, спънките и несправедливостта са ми дотежавали“, допълва балетният артист.

Има много талантливи балерини по света, затова и няма свой идол, но много се възхищава на Калина Богоева. За нея тя е едно от най-значимите имена в българския балет.

„Най – силна подкрепа винаги съм получавала от родителите си. Безкрайно благодарна съм им, особено на майка ми, без нея нямаше да бъда това, което съм, споделя Туртуманова.